مجموعه کتاب وپروژه

مجموعه کتاب وپروژه

پروژه همراه باعکس

راست چشم یا چپ چشم

می دانیم که بعضی از افراد راست دست و بعضی دیگر چپ دست هستند، اما عده کمی از راست چشم بودن یا چپ چشم بودن خود آگاهی  دارند، این مطالب بدان معنی است که ما از هر دو چشم خود به یک میزان استفاده نمی کنیم. یکی از چشم هایمان قوی تر از دیگری است. طبق مطالعات انجام شده که 65 درصد مردم به طور ناخودآگاه از چشم راست و 32 درصد از چشم چپشان استفاده می کنند. 3 درصد نیز هردو چشمشان را به یک اندازه به کار می برند. با استفاده از آزمایش زیر می توانید بفهمید که که جزء کدام گروه هستید.

مدادی را با فاصله کمی در جلوی چشمتان قرار دهید. در حالی که هر دو چشمتان باز است به خطی که مداد با شی روی دیوار ایجاد می کند نگاه کنید. ابندا یکی از چشمهایتان را ببندید. شی مورد نظر را نگاه کنید. سپس چشم دیگر را بسته و با چشم دیگر شی مورد نظر را نگاه کنید.اگر وقتی چشم راستتان باز است همان خط قبلی حاصل از مداد را روی شی می بینید ووقتی چشم چپتان باز است خط مورد نظر به طرف شی می آید، چشم راست شما بر چشم چپتان برتری دارد و اگر عکس این حالت اتفاق بیفتد چشم چپ شما بر چشم راستتان برتری دارد.

روش های دیگری نیز برای راست یا چپ چشم بودن وجود دارد. استنلی کرن چندین آزمایش را انجام داد و به این نتیجه رسید که وقتی شی را با چشمی که نسبت به چشم دیگر برتری دارد ناگاه می کنیم آن جسم بزرگتر به نظر می رسد. او 45 نفر را برای تشخیص این کار انتخاب کرد و پی برد که 25 نفر راست چشم و 20 نفر چپ چشم بودند و این موضوع جالب توجه بود که 17 نفر از افراد راست چشم شی را با چشم راستشان بزرگتر از اندازه حقیقی و 14 نفر از افراد چپ چشم نیز همین تفاوت را با چشم چپشان احساس می کردند.

طبق نظر دانشمندان شکست نور برای هر دوچشم در تمامی افراد یکسان است د این تفاوت در اندازه شی فقط جنبه روانی دارد.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: حسین عباسیان ׀ تاریخ: پنج شنبه 2 آذر 1391برچسب:راست چشم هستید یا چپ چشم, مجموعه کتاب وپروژه, حسین عباسیان,وبلاگ,علمی, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , hosseinabbasian.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com